Przejdź do głównej zawartości

"Gwiezdny pył" Neil Gaiman

"Gwiezdny pył" to już czwarta książka Neila Gaimana, którą miałam przyjemność przeczytać i pierwsza, która gości na mojej niewirtualnej półce (co prawda "Nigdziebądź" też u mnie znajdziecie, jednak nie w tej wspaniałej szacie graficznej), z czego jestem bardzo zadowolona, bo jak już wiele razy wspominałam - te nowe okładki książek Neila Gaimana są cudowne! Ale czy zawartość dorównuje oprawie?

Tytuł: Gwiezdny pył
Autor: Neil Gaiman
Liczba stron: 210
Kategoria: fantastyka
Wydawnictwo: Mag 

Tristran Thorn to młody chłopiec, żyjący w wiosce Mur, niedaleko której znajduje się mur odgradzający zwyczajny świat od Krainy Czarów. W wieku 18 lat składa ukochanej obietnicę - obiecuje, że przyniesie jej gwiazdę, która spadła z nieba. Niestety gwiazda spadła po drugiej stronie muru. Tristran nie bacząc na zagrożenie, wyrusza na skrzydłach miłości w niebezpieczną podróż.

Chyba nigdy wcześniej nie spotkałam się z podobną historią, tak bardzo bajkową, a jednocześnie intrygującą i nietypową. Tristran przekraczając granicę Krainy Czarów może spodziewać się wszystkiego, a czytelnik razem z nim. "Gwiezdny pył" zawiera w sobie pewnego rodzaju magię, może kojarzyć się z baśnią, ale raczej tą napisaną przez Braci Grimm, bo ta tajemnicza kraina wcale nie jest miejscem, w którym żyją tylko jednorożce, a wszystko jest kolorowe. Wyprawa po gwiazdę jest wyścigiem z czasem, bo nie tylko nasz młody bohater chce ją znaleźć, a warto również dodać, że wyścigu tego raczej nie można zaliczyć do wyścigów fair play.

" - Przepraszam - usłyszał cichy włochaty głos w swoim uchu - ale czy zechciałbyś śnić nieco ciszej? 
Twoje sny przelewają się do moich. A jeśli czegoś naprawdę nie lubię, to właśnie dat.
Wilhelm Bywca, 1066. Tylko tyle pamiętam, a i jego zamieniłbym na tańczącą mysz."

Bohaterów na kartach powieści znajdziecie wielu ja jednak przybliżę Wam głównie Tristrana i pokrótce wspomnę o pozostałych "uczestnikach wyścigu". Główny bohater nie jest bohaterem idealnym, któremu wszystko się udaje. Tristran jest lekkomyślny, a jego odwaga wynika z braku wiedzy o czyhających na niego niebezpieczeństwach, no i pewnie trochę z miłości. Obserwując go można jednak zauważyć, że z czasem się zmienia, zaczyna dojrzewać i postrzega świat trochę inaczej, jak to zwykle bywa w powieściach z motywem podróżniczym. Oprócz Tristrana ważna jest również pewna czarownica i synowie pewnego  króla, którzy również chcą znaleźć gwiazdę. Wszystkich czytelnik może obserwować dzięki narracji trzecioosobowej.

Książka nie jest dużych rozmiarów, a autor skupił się raczej na tym co najważniejsze, nie rozwijając wątków pobocznych (więc nie powinna Was zanudzić, bo akcja wciąż jest w ruchu) dlatego nawet i po przeczytaniu pozostaną pytania i nieodkryte tajemnice.

Przyznam, że bardzo mi się ta historia spodobała i mogę każdemu z Was polecić tę podróż przez Krainę Czarów. Nie jest to książka skomplikowana, wymagająca skupienia, wystarczy usiąść, rozluźnić się i pozwolić ponieść wyobraźni autora daleko, daleko stąd, aż za mur.

Książka bierze udział w wyzwaniach Olimpiada Czytelnicza i ABC czytania 2018
Cytat pochodzi z książki "Gwiezdny pył" Neila Gaimana ze strony 59

Komentarze

  1. Kiedyś muszę przeczytać coś Gaimana! Tak zbieram się i zbieram i zebrać się nie mogę. A okładki - jak już tysiąc razy powtarzałam - są boskie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabierz się jak najszybciej, bo myślę, że warto! :D

      Usuń
  2. Wydania są przecudne. Chciałabym mieć całą kolekcję. Uwielbiam takie historie, które przenoszą czytelnika w zupełnie inny świat.

    Pozdrawiam i obserwuję,
    toukie z ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chciałabym mieć całą kolekcję, tak ładnie wyglądałyby na półce! :D
      Również pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. Jeszcze nie czytałam żadnej z książek Gaimana, chociaż dużo o nim słyszałam. Z Gwiezdnym Pyłem też już byłam mniej więcej zapoznana (co z resztą sama bardzo dobrze wiesz ;)), ale nie ciągnęło mnie do niego zbytnio. Po Twojej recenzji jednak jestem ciekawa co ta książka ma do zaoferowania i mam nadzieję że uda mi się ją przeczytać w najbliższym czasie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam nadzieję, że uda Ci się ją przeczytać w najbliższym czasie! :P

      Usuń
  4. Nie czytałam żadnej książki tego autora, ale może kiedyś się skuszę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz fantastykę, to książki Neila Gaimana mogą przypaść Ci do gustu. :D

      Usuń
  5. Uwielbiam film na podstawie tej powieści, więc kiedyś na pewno sięgnę - tym bardziej, że też jestem zakochana w tych okładkach <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jesteś pierwszą osobą, której spodobał się ten film, chyba muszę go kiedyś obejrzeć! ;)

      Usuń
  6. Recenzja świetna, ale nie wiem czy jest to ksiązka dla mnie :)

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/05/przedpremierowo-ja-chyba-zwariuje-agata.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli choć trochę lubisz taki baśniowy klimat to może Ci się spodobać. :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz dziękuję!
Staram się odwiedzać wszystkich moich czytelników!

Warto zajrzeć!

''Szkarłatna Dżuma'', czyli książka nie z tego stulecia

Na wstępie chciałabym wyjaśnić dlaczego tytuł jest taki, a nie inny. Mianowicie w moim egzemplarzu jest napisane, że to poprawiona wersja wydania z 1927 roku, aczkolwiek przeszukując sieć znalazłam również, że ona jest jeszcze starsza, a także informacje, że jest to opowiadanie, ale potraktuje to jak książę. Pierwszy raz sięgnęłam po tą książkę, jeśli się nie mylę, w podstawówce, na początku. Ciągnęła mnie do niej okładka, zwłaszcza ta osoba na pierwszym planie, pomyślałam, że to fajna przygodówka. Nawet nie wiecie jak się pomyliłam. Może gdybym zdała sobie sprawę co jest na dalszych planach odłożyłabym ją na potem. Pamiętam tylko, że emocje po przeczytaniu we mnie buzowały, zwłaszcza strach. Postanowiłam przeczytać ją jeszcze raz, aby się ''na świeżo'' z Wami podzielić moją opinią. Tytuł: ''Szkarłatna Dżuma'' Autor: Jack London Liczba stron: 76 Kategoria: fantastyka Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza SAWA Książka jest opowieśc

Narnia - niezwykła kraina, cieniem prawdziwej Narnii

Dziś opowiem Wam co nie co o ''Opowieściach z Narnii'' autorstwa C.S.Levisa. Nie będzie to recenzja, ale luźna opinia. Zacznę może od tego, że pierwszy raz spotkałam się z tymi książkami, a właściwie tylko z pierwszą z nich, w podstawówce, była moją lekturą i z czego pamiętam spodobała mi się (co potwierdza, że lektury nie są złe!). Gdzieś mi się o uszy obiło, że są kolejne części, ale specjalnie mnie do nich nie ciągnęło. Pewnie każdy słyszał o pierwszej części, drugiej części może trzeciej (chociażby za sprawą filmów), ale kto nie drążył tematu nie dowiedział się o pozostałych również wartościowych. Nie mogę zdecydować, która z nich mi się spodobała najbardziej, bo pomimo tego, że wszystkie w tym roku ''odświeżyłam'' to jednak czytałam je z przerwami. Postaram się jednak napisać co nieco o każdej z nich i mam nadzieję, że jeśli ktoś nie czytała to sięgnie po tą serię, a jak czytał to do niej wróci. I nie patrzcie na wiek, bo ja też nie jestem już taki

Lektury też mogą być fajne, czyli o Wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego

Chyba wszyscy słyszeli o Geralcie z Rivii, czy to dzięki grom komputerowym, książkom czy innym źródłom. Trzeba przyznać, że jak na postać występującą w lekturze szkolnej jest naprawdę popularny i choć wcześniej zamierzałam poznać jego losy, sięgnęłam po nie z „przymusu”. Co prawda moim zadaniem było przeczytanie jednego opowiadania, lecz skusiłam się na wszystkie, jeśli chcecie się dowiedzieć jak zbiór opowiadań wypadł w moich oczach koniecznie czytajcie dalej!  Tytuł: Ostatnie życzenie Autor: Andrzej Sapkowski Liczba stron: 288 Kategoria: fantastyka Wydawnictwo: superNOWA