Przejdź do głównej zawartości

"Blisko ciebie" Kasie West

Troszkę mnie tu znowu nie było, ale mam nadzieję, że w końcu ogarnę to miejsce, a czasu trochę mam, bo wakacje się zaczęły. Ostatnio sięgałam nie tylko po książki, które chciałam przeczytać od wieków, ale skusiłam się również na mniej wiekowe pozycje, czego przykładem jest właśnie powieść "Blisko ciebie" Kasie West, czyli jedna z jej nowszych książek. Jeśli śledzicie tego bloga od pewnego czasu to z pewnością doskonale wiecie (a jeśli nie to zachęcam do zapoznania się z recenzjami czterech innych jej pozycji), że bardzo lubię pióro tej autorki, dlatego kwestią czasu było aż sięgnęłam po historię dwojga uczniów zamkniętych w bibliotece.


Tytuł: Blisko ciebie
Autor: Kasie West
Liczba stron: 392
Kategoria: młodzieżowe
Wydawnictwo: Feeria Young

Autumn miała pewne plany na weekend. Zamierzała wybrać się na biwak ze znajomymi. Jednak tuż przed wyjazdem postanowiła jeszcze skorzystać z toalety nie wiedząc jak wielki będzie to miało wpływ na przyszłość (także moi drodzy, uważajcie). Niestety została przez to zamknięta w bibliotece. A gdyby tego jeszcze było mało, to w poniedziałek jest święto narodowe, więc weekend wydłuża się do trzech dni.  Okazuje się jednak, że nie jest w tej bibliotece sama...

Przede wszystkim warto nadmienić, że to nie jest taka typowa polska biblioteka jak się tego spodziewałam. Ale taka amerykańska, która ma kilka kondygnacji i jest naprawdę ogromna. I można się przyczepić, że miejsce to nie odegrało większej roli, równie dobrze mógłby to być jakiś dom kultury czy teatr, bo jeśli spodziewacie się, że Autumn wreszcie nadrobi swoje wszystkie zaległości czytelnicze to jesteście w błędzie. Więc jeśli szukacie książki z motywem literatury, to tę możecie sobie spokojnie odpuścić.

Inna sprawa, że dziwne może się wydawać to, że dwójka młodych ludzi została zamknięta w bibliotece. I to jeszcze na trzy dni! Czy nikt nie robi żadnego obchodu przed zamknięciem? Ja wiem, że ta placówka jest sporych rozmiarów, ale to może tym bardziej wypadałoby sprawdzić czy aby nikt nie zapomniał, że pora już wychodzić. Nigdy nie interesowałam się takimi rzeczami, ale jakoś nie słyszy się, że ktoś został zamknięty w supermarkecie czy w centrum handlowym. Czy w super bibliotece nie ma żadnych alarmów, które włączyłby się, gdy coś zaczęłoby się ruszać w środku?

Jednak jeśli przymknie się oko na te niedociągnięcia, to można wynieść całkiem sporo przyjemności z lektury tej książki. Choć nie do końca podoba mi się to, że autorka wybrała tak skrajne osobowości głównych postaci, bo jak w "Chłopaku z innej bajki" miało to swój urok, tak tutaj tylko generowało dodatkowe problemy. Główna bohaterka co prawda nie jest ani szarą myszką, ani królową szkoły, jednak musi mieć jeszcze jakiś inny problem, w tym wypadku napady paniki. Także mamy prostą i szanowaną uczennicę, która zajmuje się zdjęciami do gazetki szkolnej i cierpi na napady paniki oraz Daxa, czyli chłopaka, z którym została zamknięta, a który ma karną przeszłość i nie za dobrą opinię. Układ, który jest bardzo często spotykany w literaturze, choć raczej nie w życiu realnym (albo przynajmniej nie w moim otoczeniu).

Przyznam, że bardzo się zaskoczyłam, że akcja rozgrywa się w bibliotece do mniej więcej połowy książki. Liczyłam chyba, że całość rozegra się właśnie w towarzystwie książek i miałam przekonanie, że ramy czasowe tej historii będą trochę węższe, ale może to i nawet lepiej, bo poznajemy inne osoby i dzieje się coś więcej niż tylko stopniowe zbliżanie się głównych bohaterów. Choć pewnie mogłoby by wyjść coś równie ciekawego, gdyby autorka postanowiła wykorzystać motyw literatury.

Oczywiście nie zabraknie tu trójkąta miłosnego i dramatyzmu zwłaszcza pod koniec, a sama książka jest raczej do przewidzenia. Jednak sięgając po "Blisko ciebie" nie oczekiwałam czegoś wielkiego, ale książki, która łatwo wchodzi, posiedzi kilka dni w głowie, a potem wyleci. Bo przecież czytanie to nie tylko klasyka czy powieści, za które ktoś otrzymał Nobla. Ta książka, jako forma rozrywki, pomimo tych wszystkich "ale" sprawdza się bardzo dobrze, choć na pierwszy raz polecałabym raczej wspomnianego "Chłopaka z innej bajki" tej autorki, który spodobał mi się o niebo bardziej.

Książka bierze udział w wyzwaniu Olimpiada Czytelnicza 

Komentarze

  1. Moim zdaniem to dobra książka, chociaż inne powieści autorki bardziej mi się podobały.😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się w końcu zapoznać z tą autorką :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej zachęcam, już pewnie dobrze wiesz, ale jeszcze raz się powtórzę, polecam zacząć od "Chłopaka z innej bajki", czyli mojej ulubionej książki tej autorki. :P

      Usuń
  3. Totalnie nie ciągnie mnie do tej autorki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A szkoda, jednak rozumiem, że nie do wszystkich mogą trafiać wesołe młodzieżowe książki. ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz dziękuję!
Staram się odwiedzać wszystkich moich czytelników!

Warto zajrzeć!

''Szkarłatna Dżuma'', czyli książka nie z tego stulecia

Na wstępie chciałabym wyjaśnić dlaczego tytuł jest taki, a nie inny. Mianowicie w moim egzemplarzu jest napisane, że to poprawiona wersja wydania z 1927 roku, aczkolwiek przeszukując sieć znalazłam również, że ona jest jeszcze starsza, a także informacje, że jest to opowiadanie, ale potraktuje to jak książę. Pierwszy raz sięgnęłam po tą książkę, jeśli się nie mylę, w podstawówce, na początku. Ciągnęła mnie do niej okładka, zwłaszcza ta osoba na pierwszym planie, pomyślałam, że to fajna przygodówka. Nawet nie wiecie jak się pomyliłam. Może gdybym zdała sobie sprawę co jest na dalszych planach odłożyłabym ją na potem. Pamiętam tylko, że emocje po przeczytaniu we mnie buzowały, zwłaszcza strach. Postanowiłam przeczytać ją jeszcze raz, aby się ''na świeżo'' z Wami podzielić moją opinią. Tytuł: ''Szkarłatna Dżuma'' Autor: Jack London Liczba stron: 76 Kategoria: fantastyka Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza SAWA Książka jest opowieśc

"Dwór cierni i róż" Sarah J. Maas

W końcu przyszedł czas na recenzję kolejnej pozycji z mojej listy 18 książek na zeszły rok. Tym razem padło na retelling znanej historii o Pięknej i Bestii w wykonaniu, ostatnio dość popularnej, Sarah J. Maas. Jest to moje pierwsze spotkanie z tą autorką i przyznam, że udało jej się oczarować i mnie, co prawda nie aż tak bardzo jak bym chciała (już od dawna nie natrafiłam na żadną perełkę), ale po kolei...

"Felix, Net i Nika oraz Koniec Świata Jaki Znamy" Rafał Kosik

Chyba każdy książkoholik ma przynajmniej jedną taką serię, której wszystkie tomy ma już za sobą, a teraz tylko wyczekuje kolejnych niczym kolejnego sezonu świetnego serialu. Dla mnie taką serią jest historia trójki warszawskich przyjaciół, dlatego gdy pod koniec listopada zeszłego roku wyszedł 15 tom, to wiedziałam, że prędzej czy później trafi on w moje ręce. Tom 14 czytałam ponad dwa lata temu (jak ten czas szybko leci!), a więc jaki mam po tym czasie stosunek do przygód Felixa, Neta i Niki?