Przejdź do głównej zawartości

Kreatywny TAG

Ostatnio znalazłam w Zajęczej Norze Kreatywny TAG, który naprawdę mi się spodobał, a że od dawna nie wstawiałam tutaj tagu postanowiłam go wykonać, tym bardziej, że nominowany został każdy! :D



1. Książka, w której główny bohater/ka ma kolorowe włosy.
Przyznam się, że dość długo zastanawiałam się nad tym pytaniem i nie mogłam przypomnieć sobie takowej książki, ale za to w ''Igrzyskach Śmierci'' występuję postać drugoplanowa, która ma kolorowe włosy - Effie Trinket (no i oczywiście wielu Kapitolińczyków). Edit: Przypomniałam sobie bohatera o kolorowych włosach! - Karou z ''Córki dymu i kości''.
2. Książka, w której główny bohater/ka potrafi śpiewać lub grać na instrumencie.
Pierwsza myśl - ''Zostań jeśli kochasz''.

3. Książka, w której głównym bohater/ka się nie zakochuje.
''Szkarłatna Dżuma''. Bo czy można się zakochać kiedy na świecie zostało niewiele osób i większość z nich posiada tylko dzikie instynkty, a Ty pamiętasz jak było kiedyś i nikt Cię nie rozumie?

4. Książka, która jest oparta na podstawie bajki/baśni.
Myślę, że mogę tu zaliczyć ''Chłopców'', alternatywną historię Dzwoneczka i Zagubionych Chłopców z bajki (myślę, że wszystkim znanej) ''Piotruś Pan''.

5. Książka, w której główny bohater/ka jest buntownikiem.
Myślę, że można tu podać naprawdę wiele książek młodzieżowych, w których są obalane rządy. Po raz kolejny wybieram ''Igrzyska Śmierci''. Katniss jest idealnym przykładem.

6. Książka, w której główny bohater ma dziwne imię.
Szczerze powiedziawszy nigdy nie zastanawiałam się nad ''dziwnością'' imion. Pewnie zdarzyło się parę naprawdę dziwnych, ale raczej nie nosili ich bohaterowie pierwszoplanowi.

7. Książka o skomplikowanym tytule.
Sonderkommando Nebel, jeden z najbardziej skomplikowanych tytułów jaki słyszałam (odpowiedź taka jak w Zajęczej Norze, przyznajcie, że to naprawdę dziwny tytuł, a tak swoją drogą to na tym blogu usłyszałam o tej książce ;)), ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać. A książka, którą przeczytałam o skomplikowanym tytule to ''Tajemnica Klejnotu Nefertiti'', nie wiem czemu, ale kiedyś czytałam to jako ''Neferetti''.

8. Książka, która opowiada o kosmosie lub akcja dzieje się w nim. 
Raczej nie czytam takich książek, ale pewnie mogę zaliczyć ''Star Wars'', których niestety nie miałam okazji przeczytać ani obejrzeć (wiem, muszę nadrobić!). Dziwne, ale pierwsze co przychodzi mi na myśl to filmy o temacie kosmosu, których jest masa (np. Interstellar)!

9. Książka, po której postanowiłeś zmienić się na lepsze.
Chyba nie mam takiej książki, która świadomie na mnie wpłynęła. Co najwyżej nieświadomie, w końcu większość książek opowiada o lojalności, przyjaźni itp., ale czy to na nas widocznie wpływa?

Mam nadzieję, że dotarliście do końca, jeśli macie ochotę możecie wykonać ten TAG na swoim blogu (czyli nominuję wszystkich, którzy mają ochotę). Koniecznie wyślijcie linka jak już się uporacie z pytaniami! :)

Komentarze

  1. Podobnie jak Ty, widziałam ten Tag na Zajęczej Norze i bardzo mi się spodobał! :D
    Muszę go koniecznie wykonać!
    Ciekawe odpowiedzi, sama muszę pomyśleć nad tym, co ja bym wybrała. W 5 na pewno postawiłabym na "Legendę" Marie Lu ;)
    Pozdrawiam cieplutko,
    Ola aka Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz dziękuję!
Staram się odwiedzać wszystkich moich czytelników!

Warto zajrzeć!

''Szkarłatna Dżuma'', czyli książka nie z tego stulecia

Na wstępie chciałabym wyjaśnić dlaczego tytuł jest taki, a nie inny. Mianowicie w moim egzemplarzu jest napisane, że to poprawiona wersja wydania z 1927 roku, aczkolwiek przeszukując sieć znalazłam również, że ona jest jeszcze starsza, a także informacje, że jest to opowiadanie, ale potraktuje to jak książę. Pierwszy raz sięgnęłam po tą książkę, jeśli się nie mylę, w podstawówce, na początku. Ciągnęła mnie do niej okładka, zwłaszcza ta osoba na pierwszym planie, pomyślałam, że to fajna przygodówka. Nawet nie wiecie jak się pomyliłam. Może gdybym zdała sobie sprawę co jest na dalszych planach odłożyłabym ją na potem. Pamiętam tylko, że emocje po przeczytaniu we mnie buzowały, zwłaszcza strach. Postanowiłam przeczytać ją jeszcze raz, aby się ''na świeżo'' z Wami podzielić moją opinią. Tytuł: ''Szkarłatna Dżuma'' Autor: Jack London Liczba stron: 76 Kategoria: fantastyka Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza SAWA Książka jest opowieśc

"Dwór cierni i róż" Sarah J. Maas

W końcu przyszedł czas na recenzję kolejnej pozycji z mojej listy 18 książek na zeszły rok. Tym razem padło na retelling znanej historii o Pięknej i Bestii w wykonaniu, ostatnio dość popularnej, Sarah J. Maas. Jest to moje pierwsze spotkanie z tą autorką i przyznam, że udało jej się oczarować i mnie, co prawda nie aż tak bardzo jak bym chciała (już od dawna nie natrafiłam na żadną perełkę), ale po kolei...

"Felix, Net i Nika oraz Koniec Świata Jaki Znamy" Rafał Kosik

Chyba każdy książkoholik ma przynajmniej jedną taką serię, której wszystkie tomy ma już za sobą, a teraz tylko wyczekuje kolejnych niczym kolejnego sezonu świetnego serialu. Dla mnie taką serią jest historia trójki warszawskich przyjaciół, dlatego gdy pod koniec listopada zeszłego roku wyszedł 15 tom, to wiedziałam, że prędzej czy później trafi on w moje ręce. Tom 14 czytałam ponad dwa lata temu (jak ten czas szybko leci!), a więc jaki mam po tym czasie stosunek do przygód Felixa, Neta i Niki?