Przejdź do głównej zawartości

Pierwszy TAG - czytelnicze nawyki

Dziś, przychodzę do Was nie z recenzją, a Tagiem, którego źródło możecie znaleźć tutaj. Zapraszam wszystkich do przeczytania tego posta, dzięki czemu może dowiecie się o mnie czegoś więcej! :)

A oto zdjęcie mojej jakże skromnej biblioteczki


1. Masz w domu specjalne miejsce do czytania?

Tak naprawdę lubię czytać wszędzie, ale najczęściej leżąc na łóżku czy siedząc na krześle z nogami na łóżku. :D

2. W trakcie czytania używasz zakładki czy przypadkowych świstków papieru?

Jako iż jestem posiadaczką naprawdę wielu zakładek (aż za wielu), które
często są jakąś reklamą księgarni lub różnych wydarzeń, używam zakładek, choć czasem zdarza mi się założyć czymś przypadkowym, często również traktuję jako zakładki świstki papieru, z datą oddania, które dostaję w bibliotece. :)

3. Możesz po prostu skończyć czytać książkę, czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron?

To zależy od sytuacji, jeśli jest naprawdę (ale tak naprawdę, naprawdę) ważna potrzeba mogę przerwać tak po prostu, ale zazwyczaj kończę czytać po dobrnięciu do końca rozdziału (czasem skutkiem niewyspania następnego dnia) czy akapitu (częściej kiedy już mnie tak oczy bolą, że więcej nie przeczytam, lub książka mnie nuży).

4. Pijesz albo jesz w trakcie czytania?

Rzadko kiedy, a jeśli mi się zdarza to tylko takie rzeczy, które nie zniszczą, nie pobrudzą, nie potłuszczą książki.

5. Jesteś wielozadaniowy? Potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film w trakcie czytania?

Raczej nie, nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek czytała i oglądała film jednocześnie, nawet jeśli coś takiego zdarzyło mi się kiedyś to z pewnością na jednej z czynności byłam o wiele bardziej skupiona, a z drugiej nie wiele wyniosłam. Częściej zdarza mi się czytanie, kiedy muzyka leci w tle, aczkolwiek wolę czytać kiedy nic mi nie przeszkadza (nawet ulubiony film czy muzyka). ;)

6. Czytasz jedną książkę czy kilka naraz?

Raczej jedną albo co najwyżej dwie (zwłaszcza w przypadku lektur). Kiedyś czytałam więcej, ale zaczęło mi się mylić co kiedy i w której książce się wydarzyło. Nawet teraz jak czekam na kolejną książkę z danej serii i w formie przerywnika coś czytam to też zdarzają mi się pomyłki, ale rzadziej.

7. Czytasz w domu czy gdziekolwiek?

Raczej w domu, ale często w szkole czy w podróży. Po co marnować czas skoro można spędzić jeszcze jeden rozdział z książkowymi znajomymi, prawda?

8. Czytasz na głos czy w myślach?

Jeśli nikt nie każe mi czytać na głos to czytam w myślach, ale jeśli czegoś nie rozumiem, to wolę przeczytać to na głos i się nad tym zastanowić, zwłaszcza przy czytaniu podręczników szkolnych.

9. Czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?

Czasami zdarza mi się podejrzeć ostatnie stronice, co zwykle kończy się karą - spojlerem. Być może kiedyś mi się zdarzyło pominąć jakiś fragment (pewnie złożone opisy na parę stron, które przynajmniej mnie się straaasznie dłużą), ale staram się czytać od deski od deski, bo kto wie czy w tym fragmencie, który pomijamy nie będzie czegoś ważnego?

10. Zaginasz grzbiet książki?

Staram się nie (i wydaje mi się, że nie robię tego często), ale wiecie jak to jest jak się czyta grubą książkę w miękkiej oprawie, zwłaszcza czytając pierwsze lub ostatnie strony? Chcąc nie chcąc człowiek zgina grzbiet (niekoniecznie tak, że przód okładki dotyka jej tyłu), często nie zdając sobie sprawy, że to robi (mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi).

11. Zaznaczasz swoje ulubione fragmenty? Jak?

Zazwyczaj jeśli mi się coś spodobało to zapisuje mi się to w pamięci, a w przypadku cytatów spisuję je na kartce (później przydają się do recenzji danej książki). Nie podkreślam nic w książkach, jeśli nie są moje, a z takimi mam zazwyczaj do czynienia.

Mam nadzieję, że dotrwaliście do końca Tagu, jeśli się Wam spodobał to czujcie się nominowani!

Komentarze

Warto zajrzeć!

''Szkarłatna Dżuma'', czyli książka nie z tego stulecia

Na wstępie chciałabym wyjaśnić dlaczego tytuł jest taki, a nie inny. Mianowicie w moim egzemplarzu jest napisane, że to poprawiona wersja wydania z 1927 roku, aczkolwiek przeszukując sieć znalazłam również, że ona jest jeszcze starsza, a także informacje, że jest to opowiadanie, ale potraktuje to jak książę. Pierwszy raz sięgnęłam po tą książkę, jeśli się nie mylę, w podstawówce, na początku. Ciągnęła mnie do niej okładka, zwłaszcza ta osoba na pierwszym planie, pomyślałam, że to fajna przygodówka. Nawet nie wiecie jak się pomyliłam. Może gdybym zdała sobie sprawę co jest na dalszych planach odłożyłabym ją na potem. Pamiętam tylko, że emocje po przeczytaniu we mnie buzowały, zwłaszcza strach. Postanowiłam przeczytać ją jeszcze raz, aby się ''na świeżo'' z Wami podzielić moją opinią. Tytuł: ''Szkarłatna Dżuma'' Autor: Jack London Liczba stron: 76 Kategoria: fantastyka Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza SAWA Książka jest opowieśc

"Dwór cierni i róż" Sarah J. Maas

W końcu przyszedł czas na recenzję kolejnej pozycji z mojej listy 18 książek na zeszły rok. Tym razem padło na retelling znanej historii o Pięknej i Bestii w wykonaniu, ostatnio dość popularnej, Sarah J. Maas. Jest to moje pierwsze spotkanie z tą autorką i przyznam, że udało jej się oczarować i mnie, co prawda nie aż tak bardzo jak bym chciała (już od dawna nie natrafiłam na żadną perełkę), ale po kolei...

"Felix, Net i Nika oraz Koniec Świata Jaki Znamy" Rafał Kosik

Chyba każdy książkoholik ma przynajmniej jedną taką serię, której wszystkie tomy ma już za sobą, a teraz tylko wyczekuje kolejnych niczym kolejnego sezonu świetnego serialu. Dla mnie taką serią jest historia trójki warszawskich przyjaciół, dlatego gdy pod koniec listopada zeszłego roku wyszedł 15 tom, to wiedziałam, że prędzej czy później trafi on w moje ręce. Tom 14 czytałam ponad dwa lata temu (jak ten czas szybko leci!), a więc jaki mam po tym czasie stosunek do przygód Felixa, Neta i Niki?