Przejdź do głównej zawartości

Mid Year Book Freak Out TAG

Pierwsza połowa 2018 roku już za nami, a ostatni TAG na Meloniku miał miejsce w kwietniu, więc postanowiłam wykonać Mid Year Book Freak Out Tag, który znalazłam tutaj i przy okazji przypomnieć Wam, ale również i sobie pozycje przeczytane w pierwszym półroczu.


1. Najlepsza książka przeczytana w tym półroczu
W tym półroczu nie znalazłam żadnego arcydzieła, ale z pewnością na uwagę zasługują "Duma i uprzedzenie" Jane Austen oraz "Wybacz mi, Leonardzie" Matthew Quicka, bo obie są warte polecenia!

2. Najlepsza kontynuacja, która ukazała się w tym roku
Raczej nie czytam nowości, ale sięgam po książki, które są na rynku już od paru lat, dlatego ciężko szukać jakiejkolwiek kontynuacji, która jest świeżynką i jednocześnie, która wpadła już w moje ręce. Ale jest taka jedna pozycja, więc zarazem będzie i najlepsza, a o czym mówię? O "Niedoskonałych" Danielle L. Jensen. 

3. Nowa książka/premiera, której jeszcze nie przeczytałam
Takich książek jest wiele, nie szukając daleko "Kirke" Madeline Miller idealnie pasuje do tej kategorii.

4. Najbardziej wyczekiwana premiera drugiej połowy roku
Z pewnością będę chciała przeczytać czwartą część, jednej z moich ulubionych serii - "Mrocznych umysłów" Alexandry Bracken, która ma swoją premierę 31 lipca, mam nadzieję, że wkrótce trafi też na polski rynek. 

5. Największe rozczarowanie tego półrocza
W tym półroczu nie było jakichś większych rozczarowań, ale więcej oczekiwałam od "Nieskończonych światów Jane" Kristin Cashore, myślałam, że będzie to jedna z moich ulubionych pozycji, a okazała się naprawdę dobra, ale nie rewelacyjna.

6. Największe zaskoczenie tego półrocza
"Baśniarz" Antonii Michaelis. Przed przeczytaniem spotkałam się z opinią, że jest to książka absurdalna, a okładka też za wiele nie zdradza i totalnie nie wiedziałam czego się po niej spodziewać, nie sądziłam też, że pozycja ta tak bardzo mi się spodoba i ją również szczerze mogę Wam polecić.


7. Nowy ulubiony autor
Trudna kategoria. Po przejrzeniu mojej biblioteczki dochodzę, jednak do wniosku, że pasowałby tutaj Matthew Quick, jak dotąd przeczytałam trzy jego powieści i w dodatku wszystkie trzy w tym roku, a jedna z nich zasługuje na miano najlepszej książki przeczytanej przeze mnie w tym półroczu. 

8. Najnowszy literacki crush/ książkowy mąż
Zdecydowanie pasuje tutaj pan Darcy z "Dumy i uprzedzenia" Jane Austen!

9. Nowy ulubiony bohater literacki
Przyznam, że bardzo polubiłam Leonarda z "Wybacz mi, Leonardzie" Matthew Quicka, pewnie przez to, że łatwo mi było utożsamiać się z tym bohaterem, bo rozumiałam go. 

10. Książka, która doprowadziła mnie do płaczu
Chyba nie było takiej książki przy której płakałam, ale wzruszył mnie "Baśniarz" Antonii Michaelis.


11. Książka, która sprawiła, że się uśmiechnęłam
Wiecie co? Jak tak przeglądam przeczytane w tym roku pozycje, to okazuję się, że brakuje tutaj wesołych książek! Myślę, że przy czytaniu "Chłopaka z sąsiedztwa" Kasie West nie raz się uśmiechnęłam, co prawda książkę tę czytałam już w drugim półroczu, bo w lipcu tego roku, ale przynajmniej pasuje do tej kategorii i nawet po okładce widać, że jest wesoła!



12. Najlepsza adaptacja książki
Tym razem chyba nic nie wymyślę, chyba, że wybiorę coś nie tylko z tego półrocza i w ogóle nie tylko z tego roku. W takim razie wybieram "Władcę Pierścieni", filmy widziałam dawno temu (i jeśli mnie pamięć nie myli to w całości), a książki również czytałam jakiś czas temu, obie formy bardzo mi się podobały i również mogę je polecić.

13. Mój ulubiony wpis na blogu
Ciężko mi wybrać ten jeden ulubiony, ale podobają mi się wpisy z podsumowaniami, w których nie piszę o tym ile przeczytałam, co przeczytałam, ale o innych ciekawych rzeczach z danego miesiąca. Jak dotąd pojawiły się dwa posty z tej serii klik i klik. Podoba mi się również wpis, w którym przedstawiłam Wam 18 książek, które chciałabym przeczytać w tym roku.

14. Najpiękniejsza książka (okładka) kupiona w tym półroczu
Książek za wiele nie kupuję, więc nagnę zasady i wybiorę taką, która trafiła do mnie w tym roku. Wybrańcem jest ... "Gwiezdny Pył" Neila Gaimana! Czyli tegoroczny prezent urodzinowy. Ci, którzy śledzą mnie już jakiś czas dobrze wiedzą, że wprost uwielbiam te wydania, dlatego pewnie nie jest to dla nich zaskoczeniem. :)




15. Książki, które chcę przeczytać do końca 2018 roku
W styczniu tego roku, stworzyłam nawet listę 18 takich książek, o której już wspominałam, jak dotąd troszkę słabo mi idzie, bo przeczytałam zaledwie 5.


To by było na tyle, a jakie było Wasze półrocze? Jeśli macie ochotę to koniecznie dołączcie do zabawy, zwłaszcza jeśli jeszcze nie podsumowaliście pierwszej połowy tego roku. ;)

Komentarze

  1. Nie wiedziałam że ma być czwarty Tom mrocznych umysłów, w takim razie muszę w końcu sięgnąć po te serię 😙
    Jesli chodzi o władcę pierścienie to o wiele bardziej wolę ekranizacje niż papierową wersję która była ciężka, a film to kawał dobrej jakości fantastyki 👌👌

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiedziałam i jak ostatnio weszłam na Lubimyczytać to bardzo się zaskoczyłam, mam nadzieję, że to nie będzie tylko maszynka do robienia pieniędzy. :P

      Usuń
  2. "Władcy pierścieni" nie przeczytałam, tak samo jak "Hobbita" i wiem, że nie przeczytam. Nie mój gatunek i nie ten autor ;)
    "Baśniarza" czytałam... dawno i pamiętam, że ksiązka mnie męczyła. Poczucie straconego czasu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że styl Tolkiena jest specyficzny, więc nie będę nalegać, abyś się jednak skusiła, choć ta seria naprawdę mi się spodobała. :)
      Szkoda, że "Baśniarz" Ci się nie spodobał, mnie bardzo przypadł do gustu i bardzo zszokowało mnie zakończenie, a do ostatnich stron nie rozgryzłam prologu. ;)

      Usuń
  3. Myślałam, że Mroczne Umysły zakończyły się po trzecim tomie. Czytałam je tak dawno, że już kompletnie nic nie pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak sądziłam, do czasu kiedy zauważyłam czwarty tom na Lubimyczytać. ;)

      Usuń
  4. Według mnie Baśniarz był dobry, ale chory xD
    Okładki Gaimana <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że nie tylko ja uwielbiam te okładki, podejrzewam też, że jest masa innych osób, które zebrałyby wszystkie książki z tej kolekcji! :D

      Usuń
  5. Również jestem ciekawa tej książki "Kirke" :) Jeszcze jej nie czytałam, ale zapowiada się świetnie! Co do "Baśniarza" była to piękna historia, choć naprawdę wzruszająca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzadko kiedy książki mnie poruszają, ale "Baśniarzowi" się udało, a zakończenie na długo zostanie w mojej pamięci. ;)

      Usuń
  6. Muszę szczerze przyznać, że ten rok obfituje w książkowe wyzwania. Jest ich wręcz za dużo, nie wiadomo w co oczy wetknąć. Dlatego takie podsumowania są bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po raz pierwszy zdecydowałam się wziąć udział w książkowych wyzwaniach w tym roku, więc póki co nie czuję przesytu. ;)

      Usuń
  7. Ta "Kirke" ma ładną okładkę, ale mam wrażenie, że nie do końca by mi się spodobała. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda okładka jest ładna, ale jak dla mnie to jakaś tak naprawdę piękna wcale nie jest. Słyszałam, że opowiada o mitologii inaczej, więc myślę, że mogłaby mi się spodobać. :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz dziękuję!
Staram się odwiedzać wszystkich moich czytelników!

Warto zajrzeć!

''Szkarłatna Dżuma'', czyli książka nie z tego stulecia

Na wstępie chciałabym wyjaśnić dlaczego tytuł jest taki, a nie inny. Mianowicie w moim egzemplarzu jest napisane, że to poprawiona wersja wydania z 1927 roku, aczkolwiek przeszukując sieć znalazłam również, że ona jest jeszcze starsza, a także informacje, że jest to opowiadanie, ale potraktuje to jak książę. Pierwszy raz sięgnęłam po tą książkę, jeśli się nie mylę, w podstawówce, na początku. Ciągnęła mnie do niej okładka, zwłaszcza ta osoba na pierwszym planie, pomyślałam, że to fajna przygodówka. Nawet nie wiecie jak się pomyliłam. Może gdybym zdała sobie sprawę co jest na dalszych planach odłożyłabym ją na potem. Pamiętam tylko, że emocje po przeczytaniu we mnie buzowały, zwłaszcza strach. Postanowiłam przeczytać ją jeszcze raz, aby się ''na świeżo'' z Wami podzielić moją opinią. Tytuł: ''Szkarłatna Dżuma'' Autor: Jack London Liczba stron: 76 Kategoria: fantastyka Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza SAWA Książka jest opowieśc

"Dwór cierni i róż" Sarah J. Maas

W końcu przyszedł czas na recenzję kolejnej pozycji z mojej listy 18 książek na zeszły rok. Tym razem padło na retelling znanej historii o Pięknej i Bestii w wykonaniu, ostatnio dość popularnej, Sarah J. Maas. Jest to moje pierwsze spotkanie z tą autorką i przyznam, że udało jej się oczarować i mnie, co prawda nie aż tak bardzo jak bym chciała (już od dawna nie natrafiłam na żadną perełkę), ale po kolei...

Gość o białych włosach po raz drugi - "Miecz przeznaczenia"

Pierwszy tom od dłuższego czasu mam już za sobą i recenzje znajdziecie już na tym blogu, a dziś postanowiłam się z Wami podzielić moją opinią na temat kolejnych przygód Geralta.